Monday, February 21, 2011

the first 5 days!


5 days since I arrived in Brisbane


New house in Taringa

One word to describe it. Lovely!

Syukur teramat, rumah tak kena banjir. So everything is in a very good condition. Plus, bekas tuan rumah, Dr. Nazir, sangat baik hati. Menolong itu dan ini. Agar kami biasa dengan perkara2 yang perlu dibiasakan di situ. Day by day, kelengkapan rumah makin sempurna. Thanx to pak cik Arab garage sale yg menjual wardrobe besar bagak + single bed + toto yg best + washing machine + vacuum. Fuh! Hampir semuanya di angkut dari dia.

I like whe he said “ you can trust me because I am a Muslim”

Hope I can trust all Muslims like I trust you t0o!


Brisbane

Teruja melihat kesan-kesan banjir yang hampir siap dibersihkan dan ngeri bila tahu air ‘hilangkan’ rumah dan tenggelamkan pokok. Padang jadik tasik, Shell and traffic light juga hilang. Dah tahap darurat! Luckily I wasn’t here on that time. Owh ye, air sungai Brisbane pown masih keruh warnanya, tidak sehijau gelap seperti biasa. *boleyh membayangkan betapa dahsyatnya banjir tempoh hari*

Summer is not yet end. Walaupun Malaysia, suhunya tidak jauh beza dari Brisbane, tapi Brisbane tetap juara. Panasnya membahang! Rasa melekit satu badan. Macam nak mandi beribu kali sehari tapi mim alif lam sin. Hehe.. Baru panas dunia nie. Allah. Allah. Dan hari nie, setelah setengah hari berpanasan, Brisbane di landa ribut. Kilat dan hujan lebat. Agaknya hujan begini dahsyatlah yang boley banjir satu Queensland.


CLV

used to live here for one year. yakni tahun lepas. tapi pindah kluar since rent dy mahal sangat. 820 oz dollar per month. so, hari ini bertandang ke CLV untuk meeting group dan bermalam di sini *nak pulang ke Taringa agak jauh. Well, from my observation CLV pown still the same. I mean the people. Pagi petang siang malam party~ Begitulah mat salleh, tidak nampak tujuan hidup. kesian~


Friends!

Friends never fail to cheer me up! Mereka seperti biasa! Supportive dan selalu mengingatkan yang hidup ini masih jauh perjalannya. Sama-sama mencari keredhaanNya. Owh saya sayang kawan2 saya! Haha Tambah-tambah hari ini, mengisi perut dengan masakan mereka. Dari satu rumah ke satu rumah aku ketuk, pastu boley makan. =D Dah di jemput. Xkan nak menolak~ Naseb ada kawan-kawan d CLV, kalau x, ntah kat mana la kami nak bergather gather dan bersosial bersama. Thanx korang!


Feeling!

Getting better! Kalau hari pertama sampai aku blur, xleyh terima kenyataan. Rindu rumah setengah mati, sekarang dan mula berpijak di bumi yang nyata. Plus, banyak lagi kerja dan tanggungjawab yang menanti. Sudah berlalu waktu tidur bak kata Fadhilah. Ai Ai kapten!

*ala kalau aku nanges air mata darah pown bukan ada masa nak balik Malaysia sambung cuti kan? ;)


some breathtaking views on my way back to brisbane.




gold coast!

an 8 hours journey.
9.40 pm (msia) - 7.50 a.m (aussie)



Saying goodbye to beloveds would never be easy. I miss my family badly.



No comments: