Thursday, March 17, 2011

bye bye Pdod! si Possum kecil.


Siang tadi.. sebelom ke klas, ternampak seekor possum mati depan pagar rumah.

Anak possum kuning.

(possum kuning yang susah nak jumpak kat cnie. slalunya kat Tasmania j banyak. sekali, dah dapat tengok, mati la pulak. huuuu)

Comei..

Disebabkan tengah rushing, aku xsempat nk pergi jenguk Possum kecik tu. Just dapat jeling2 manja je masa keluarkan kereta, takowt2 terlanggar possum tu. Kang sudah jatuh ditimpa tangga lak, dah la mati, d gelek2 pulak si possum tu.

Tak ke kesian..

-

-

-

-

-

Pulang dari kelas:

Si possum masih di situ.

Diam dan kaku!

Kesian.. kesian sangat..

Possum tu sangat comei which aku xleyh nk resist dr pegang dy.

Yerp. Aku pegang la. Bangkai xbangkai. Cute kowt~

Lagi pown, possum tu xberdarah. Itu yang xgeli sangat aku nak pegang.

At last aku decide nak tolong tanamkan je possum tu.

Xbest tengok dia tersadai kat situ lama2.

Kang mak possum jumpak anak possum mati, meroyan lak dy.

Haaa tu yang aku tak nak sebenarnya! *alasan*


dah di ubah ke tepi jalan


kepala dy penyek, kne gelek


alat menggali. xd cangkul lor..


Pdod dah nak di kebumikan. sorry Pdod, kubur kamu xdalam, tanah situ xbest!


Pdod in memory!
puas hati dpt semadikan kamu!



Huhu.. i named this lil possum, Pdod.

Kenapa Pdod??

Haha suke hati ler.

Macam sesuai je. Possum-pdod. Pdod-possum.

Kih kih kih

Apa- apa pown Pdod. Walaupun hanya sekita bersama Pdod, aku masih teringat-ingat si comei nie sampai sekarang. Mcm ada attachment. *chewah*. Attachment dengan possum mati

Dan walaupun Pdod xsempat nak melihat aku dengan mata zahirnya, it’s ok lah. As long dapat buat baek ngn si possum to the end.

Semoga bertemu di syurga ye Pdod.

=)



p/s bacakan yaasin tok Pdod yer.



3 comments:

dinaso said...

patutlah atef yang berumur 8 tahun dok bersyarah kat aku "cikgu tau x,possum yg tu jenis possum yang rare,ade kat tasmanian je,atef pun jarang tengok possum yang nie,"

teehee,tahniah berbuat baik kepada haiwan, aku juga naturalistik seperti hang, tersentuh hatiku bila hang menanam beliau.

bertemu di surga~wahai pdod possum

Dr. Najwa said...

tomeynye blog ni...blog zety ke ni? mashaAllah... tiba2 teringat kisah seorang perempuan yg masuk syurga sbb bagi anjing jalanan minum air..

teruskan akhlak islamiyyah ni ya ukhti. semoga Allah reward dgn sebaik2 ganjaran. =)

z.e.t.t.y said...

dinaso: hee tersentuh bila baca blog kaki motong yg alihkan kcuing yg kne gilis bertubi2 d tgh jalan. aku cuba berbakti sedaya mampu.

paah: nie blog memaen zetty! merapu2 j kat cnie. waaa..
aminkan doa paah~ =)